Grup egzersizleri, yaşlı ve toplumdan ayrı yalnız yaşayan kişiler için sosyal ve tedavi edici bir fonksiyon üstlenmektedir. Grup çalışması, beyin ve vücudun gelişmesi için önemli olan iletişim kurma ile gülmeyi sağlayarak etkili bir rehabilitasyona yardımcı olmaktadır. Grup tedavisinin amacı; hastalıktan korumak veya travmadan sonra iyileşmeyi sağlamaktır.
Egzersiz için oluşturulan gruplar; yeterince ortak özelliğe sahip, tedavilerinin bir kısmında veya tamamında güvenli bir şekilde aynı yer ve zamanda tedavi edilebilmeleri için bir araya getirilen hastalardan oluşmaktadır.
Grup Egzersizlerinin Avantajları
• Hastaları kendi rehabilitasyonları için sorumluluk almaya ve pasif rolden daha aktif role yönlendirir.• Hastalar kendi yetersizliklerine benzer kişiler ile karşılaştığı zaman, kontrollü yarışın bir elemanı ile tanışmış olurlar.
• Hasta, etkilenen vücut kısmına olan güvenini kazanır.
• İyi hazırlanmış bir grubun temelini oluşturan takım oyunlarına katılım, hastaların yetersizliklerini geçici olarak unutmalarını sağlar.
• Hastaya ev egzersiz programı sağlayarak, bağımsızlığını kazandırır.
• Hastanın motivasyonunu geliştirir.
• Daha ileri bir gruba geçmek için motivasyon sağlar.
• Birçok hasta, etkin bir şekilde birlikte tedavi edilirse zamandan kazanılmış olur.
Grup Egzersizlerinin Dezavantajları
• Hastalar yanlış seçilebilir.• Hastanın mental durumu bir gruba katılması için uygun olmayabilir.
• Grup çok büyük ise, fizyoterapist kontrolü kaybederek grubu yönetmede başarısız olabilir.
• Grup içinde yarış, bazı hastaların güvenini azaltabilir.
• Hastanın kişisel gereksinimlerini dikkate almada başarısızlıklar olabilir.
Grup Egzersizlerinde Fizyoterapistin Rolü
Bir egzersiz grubunun başarısı; fizyoterapistin o grubu kontrol ve motive edebilme yeteneğine bağlıdır.Fizyoterapist;
• Kendini gruba tanıtmalıdır.
• Sınıfı olabildiğince hazırlamalı ve planlamalıdır.
• Sınıfı aldığında, profesyonel bir şekilde devretmelidir.
• Zor gelebilecek egzersizleri kendi üzerinde göstermelidir.
• Egzersizleri yanlış yapan kişileri düzeltmelidir.
• Grup ile birlikte hareket etmede başarısız olan hastaları iyi tanımalıdır. Başarısız kişileri gerektiğinde cesaretlendirmelidir.
• "Başla", "Dur" gibi açık ve kısa emirler kullanmalıdır.
• Eğitime başlamadan önce bütün aletleri test etmeli ve düzenli bir şekilde sıralamalıdır.
• Program sırasında salonda dolaşmalı, sadece kendisine yakın olanları değil, bütün gurubu kontrol etmelidir.
Gruba Katılımcılar;
• 8-12 kişiden fazla olmamalıdır.• Saat ve takılar çıkartılmalıdır.
• Hem hastaların hem de fizyoterapistin, tabanı kaymayan hafif ayakkabı tercih etmeleri gerekir.
• "DUR" kelimesinin önemi iyice anlaşılmalıdır.
*Grup aktivitelerinin başarısını sağlamak için, sesi doğru kullanmak önemli bir faktördür. Ses, her zaman duyulabilir olmalıdır.
*Hastaların salondaki yerleşimleri kontrol edilmelidir. Fizyoterapist, gruba hakim olacak bir noktada durmalıdır.
*Birçok hasta için müzik, mental uyarı sağlar.
*Psikolojik ve mental problemi olan hastalar, tekrarlı egzersizlerden hoşlanırlar.
*Egzersizler; kuvvet, endurans, denge ve koordinasyonu yeniden eğitecek şekilde olmalıdır.
0 Yorumlar